2017-2018н.р.

07.08.2018

Доповідач: Мартинишин Л.В.

Аналіз методичної роботи

2017-2018н.р.

Розпочати свій сьогоднішній виступ хочу рецептом учительського щастя:

Візьміть чашу терпіння,

Налийте туди повне серце любові,

Вкиньте дві пригорщі щедрості,

Хлюпніть туди ж гумору,

Посипте добром,

Додайте якомога більше віри,

І все це добре перемішайте.

Потім намажте на шматок відпущеного вам життя

І пропонуйте всім, кого зустрінете на своєму шляху.

У 2017-2018 н.р. методична робота у школі здійснювалась відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Національної доктрини розвитку освіти України, Концепції загальної середньої освіти, Державного стандарту освіти та інших нормативних документів, передбачених чинним законодавством.

На підставі Положення про методичну роботу з педагогічними кадрами загальноосвітніх шкіл України, з метою подальшого удосконалення методичної роботи було видано наказ «Про організацію методичної роботи Бережанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1на 2017/2018 н. р.».

Системна, колективна, групова та індивідуальна робота була спрямована на пошук ефективних форм і методів підвищення професійної майстерності педагогів, розвитку їх творчого потенціалу, пошуку новаторства. Оновлення методичної роботи велось через індивідуальний підхід до кожного вчителя, виявлення його особистого інтересу через оволодіння науково-педагогічними та спеціальними знаннями, поповнення їх через самоосвіту. Методична робота сприяла пошуковій діяльності, розширенню діапазону методів навчання, розвитку і виховання школярів.

Педагогічний колектив протягом 2017-2018 н.р. працював над розв'язанням науково-методичної проблеми: «Забезпечення високої професійності, розвитку творчого потенціалу та творчого підходу вчителя до роботи з обдарованими дітьми» та проблеми, над якою працює школа: ««Впровадження інтерактивних та проектних технологій в навчально-виховний процес з метою підвищення ефективності праці вчителів та формування життєвих компетентностей учнів». Зусилля педагогічного колективу були направлені на впровадження нових освітніх технологій, які забезпечують розвиток і саморозвиток особистості учня, надають можливість реалізувати себе в пізнавальній навчальній діяльності, поведінці. Педагогічний колектив враховував не тільки рівень досягнутих знань, а й розвиток творчих здібностей.

Вчителі початкової ланки продовжили роботу над впровадженням Державного стандарту початкової освіти і почали підготовку до впровадження нових стандартів Нової української школи, накопичували методичний матеріал, проводили майстер-класи, семінари, тернінги. Першокласники проходили адаптаційну підготовку до навчання у школі. Вчителі основної школи, що викладають в 5-9 класах, працювали над впровадженням нового державного стандарту базової загальної середньої освіти. Всі питання, пов'язані з новими вимогами в освіті, питання впровадження нових стандартів базової і повної загальної середньої освіти розглядалися на шкільних методичних об'єднаннях, нарадах при директорі, педрадах.

Зміст методичної роботи у 2017-2018 навчальному році був спрямований на науково-методичне забезпечення навчально-виховного процесу, впровадження нових програм, підручників.

Методичною роботою з педагогічними працівниками були охоплені напрямки: психофізичного здоров'я, стану викладання предметів, підготовки відповідних рекомендацій, створення умов для безперервного вдосконалення фахової освіти, керівництво роботою методичних об'єднань, творчих груп, «Школи молодого вчителя», проведення методичних декад.

Однією із провідних форм методичної роботи школи є педагогічна рада, яка стимулює розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу, ріст професійної майстерності вчителів, вихователів, керівників гуртків. При визначенні змісту роботи педагогічної ради обирались насамперед ті питання, які цікавлять увесь педагогічний колектив і спільне вирішення яких сприятиме формуванню атмосфери творчого пошуку, забезпечить істотне піднесення якості навчально-виховного процесу.

Кожен педагог протягом навчального року працював над власною темою, співзвучною загальношкільній проблемі. Ця тема обирається, виходячи з професійних потреб учителя. З огляду на це, певні знання й поради педагоги школи отримують через залучення до роботи у методичних об'єднаннях, які є головною формою методичної роботи школи. У 2017-2018н.р. у школі функціонувало 9 методичних об'єднань:

  • учителів початкових класів та вихователів ГПД - керівник Атаманчук Н.М.;
  • вчителів-словесників - керівник Шургот Г.Т.;
  • вчителів іноземної мови - керівник Кудловська Г.В.;
  • вчителів математики, фізики й інформатики - керівник Концевич Г.О.;
  • класних керівників - керівник Путера Л.Є.;
  • вчителів фізичної культури та Захисту Вітчизни - керівник Мужанова О.Б.;
  • вчителів історії та правознавства - керівник Холява Н.С.;
  • вчителів природничих наук - керівник Бабич Л.С.;
  • вчителів художньо-естетичного циклу та технологій - керівник Польова Н.А.

Також працювала творча група вчителів початкових класів та «Школа молодого вчителя».

Тематика засідань методоб'єднання містить теоретичні і практичні питання: аналіз рівня знань, умінь, навичок та успішності учнів, дотримання державних стандартів освіти, теорія і методика навчання предмету, пропаганда і шляхи впровадження передового педагогічного досвіду, інноваційних педагогічних технологій, організація самоосвіти, а також актуальні питання, пов'язані із впровадженням НУШ, інклюзивною освітою, прийняттям нового закону України «Про освіту». Вивчається та поширюється перспективний педагогічний досвід вчителів школи (взаємовідвідування уроків, предметні тижні, міські семінари-практикуми, майстер-класи). Керівники методоб'єднань здійснюють контроль за діяльністю вчителів (проведення та аналіз директорських контрольних робіт, аналіз результатів ДПА та ЗНО, результатів успішності за семестри та за рік, відвідування уроків та заходів з предмету). Також було розглянуто питання про продовження впровадження Державного стандарту базової і повної середньої освіти, обговорювалося питання щодо Нової концепції освіти в Україні.

З метою підвищення фахового рівня, методики викладання базових предметів учителі систематично знайомились з новинками науково-методичної та психолого-педагогічної літератури під рубрикою «Радимо прочитати», з досвідом роботи вчителів міста та області, відвідували міські семінари, брали участь у Всеукраїнському конкурсі «Вчитель року - 2018». Переможець ІІ етапу та учасник ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року - 2018»: Довга С.В. - вчитель української мови та літератури.
У школі здійснюється психологічний супровід інноваційної діяльності (психодіагностика, психологічне навчання вчителів, моніторинг комфортності учнів, виявлення здібностей, пошук прихованих талантів). Проведено класними керівниками спільно з практичним психологом школи Машко Б.Д. та соціальним педагогом школи Гарасимів Г.С. консиліум по адаптації п'ятикласників «Вчителю, допоможи учню успішно адаптуватися!». Також проведено заняття-тренінг для батьків «Майбутнє починається сьогодні», психолого-педагогічний семінар: «Педагог та інклюзивна освіта», семінар- практикум для класних керівників «Співпраця школи та сім'ї у гендерному вихованні дітей».

Проведено педагогічні читання:

  • «Постать Героя України, лідера народного руху - В'ячеслава Чорновола в історії українського державотворення» (до 100 річниці від дня народження);

- «Олесь Гончар -український поет, класик, письменник-публіцист» (до 100 річниці від дня народження).

Проведено семінар-практикум: вчителів фізичної культури; вчителів географії та екології; вчителів історії та правознавства; заступників з навчально-виховної роботи;

Проводилась і позакласна робота. Було проведено змістовні цікаві предметні тижні:

  • Тиждень художньої культури та музики;
  • Тиждень математики, фізики, астрономії;
  • Тиждень української мови і літератури та світової літератури;
  • Тиждень іноземної мови;
  • Тиждень біології, екології, географії, хімії;
  • Тиждень історії та правознавства;
  • Тиждень військово-патріотичного виховання;
  • Тиждень фізкультури.

У роки навчання у школі учні дістають не тільки певні знання, уміння та навички з різних галузей знань, а й мають наміри обрати майбутню професію. Їх, роздуми про свою професійну діяльність можна назвати мріями про професію. А мрії мають мінливий характер. Завдання школи - надати їм усвідомленості. Реалізація цього завдання значною мірою залежить від професійної майстерності вчителя, широти його кругозору, культурно-інтелектуальної ерудиції, його стилю спілкування з учнями, рівня фахової підготовки, ступеня володіння методичними прийомами.

Підвищення рівня методичної роботи позитивно впливає на якість навчально-виховного процесу з окремих предметів. Так результативною є методична робота в галузі роботи з обдарованими учнями й підготовка їх до міських турів, конкурсів, олімпіад.

Участь у Всеукраїнських учнівських олімпіадах

Учасники

Призери

Переможці

І етап

475

183

148

ІІ етап

148

68

13

ІІІ етап

13

7

3

ІV етап

3

0

0

Участь у Всеукраїнських учнівських конкурсах

  • " УНІКУМ"

Учасники-5

ІІІ етап - І місце (індивідуальна гра)

  • «ОЛІМПУС"

Учасники-28

  • " ЛЕЛЕЧЕНЯ "

Учасники-12

ІІ місце

  • «ПАТРІОТ"

Учасники-3

  • "КОЛОСОК"

Учасники-105 (70-золотих нагород)

  • «СОНЯШНИК"

Учасники - 8

  • "КЕНГУРУ"

Учасники - 8

  • " ЛЕВЕНЯ"

Учасники - 6

Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцика

Учасники

Призери

Переможці

І етап

102

29

2

ІІ етап

11

3

3

ІІІ етап

3

1

3

ІV етап

1

0

1

ІХ Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка

Учасники

Призери

Переможці

І етап

70

22

15

ІІ етап

15

8

4

ІІІ етап

4

ІV етап

Участь у змаганнях

  • «Шкіряний м'яч»

Учасники - 64

І місце - 32

ІІ місце - 16

ІІІ місце - 16

  • Шахи «Біла тура»

Учасники - 35

І місце -2

  • Баскетбол

Учасники - 4

І місце - 1(обласний)

ІІ місце - 1(міський)

ІІ місце - 1(Всеукраїнськицй)

  • Волейбол

Учасники - 10

І місце - ІІ етап

Баскетбол

ІІ місце - ІІ етап(хлопці)

ІІІ місце - ІІ етап(дівчата)

  • КРОС

І місце - 1

Легка атлетика

ІІ місце - 6

Участь у фестивалях-конкурсах

  • Конкурс читців творів Б.Лепкого «Поезія правдива цвіте

в душі, як весна...» - ІІ етап, 1 і 3 місце

  • Конкурс патріотичної пісні - ІІ етап, 2 місце
  • Конкурс прози і поезії «Свята покрова» - ІІ етап, 1 місце(3 учасники); ІІІ етап, 1 місце (3 учасники)
  • Фестиваль-конкурс духовної пісні «Молитва за Україну» -

ІІ етап, 2 місце

  • Конкурс хореографічних колективів- ІІ етап, 1 місце
    ІІІ етап, 2 місце
  • Конкурс пошукових та науково-дослідницьких робіт «Моя Батьківщина - Україна» - ІІ етап, 1 місце

«Моя Україно»(номінація «Портрет») -ІІ етап, 1 місце

  • Виставка «Замість ялинки - зимовий букет» -ІІ етап, 1 і 2 місце
  • Конкурс образотворчого мистецтва
  • Конкурс «На хвилях Липи Золотої»(номінація «Фотографія»)
  • Конкурс юних фотоаматорів «Моя країна - Україно!»
  • Конкурс дитячого малюнка «Не залиши свого захисника наодинці в новорічно-різдвяні свята»
  • Патріотична гра «Сокіл»- ІІ етап, 4 місце

«Джура» - ІІ етап, 3 місце

Аналіз роботи педагогічних працівників дає підстави зробити висновок, що завдання, які випливають із науково-методичної проблеми школи, в основному виконано. Вчителі показали високу майстерність та творчий підхід у проведенні уроків, використовуючи інноваційні методи навчання, адже творчість не виростає на порожньому місті, творчість - це властивість професіоналів своєї справи, які ефективно працюють у відповідній галузі.

Однак, у роботі з педагогічними кадрами мали місце і суттєві недоліки. А саме:

  • з суб'єктивних і об'єктивних причин переносились засідання деяких методичних об'єднань, окремих предметних тижнів;
  • не проводились спільні засідання вчителів-предметників з вчителями початкових класів;

Ø педагоги школи не проявляють ініціативи у розповсюдженні свого педагогічного досвіду упродовж міжатестаційного періоду шляхом публікації у фахових виданнях та Інтернет-ресурсах;

Ø на низькому рівні залишається розробка власних науково-методичних і ди­дактичних матеріалів;

Ø потребує покращення організація науково-дослідної роботи;

Ø не всі заплановані відкриті заняття та виховні заходи були проведені.

Зміни, що відбуваються в освіті сьогодні, визначають майбутнє України. Зрозуміло, що цей процес є надзвичайно складним, адже будь-які зміни несуть у собі ризики, тому що кінцевий результат надто віддалений у часі та доволі абстрактний. А от випробування, які випадають на долю реформ і реформаторів, - конкретні.

Основні напрямки роботи та завдання методичної роботи на 2018-2019н.р.

  • Виходячи з аналізу підсумків освітнього процесу за 2017-2018 н.р., згідно з нормативними наказами та розпорядженнями Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, всю методичну роботу в 2018-2019 н.р. спрямувати на :
  • опрацювання і виконання урядових постанов в галузі освіти, наказів і розпоряджень Міністерства освіти і науки молоді і спорту України, нормативних документів про школу та інструктивно-методичних листів;
  • вивчення та аналіз навчальних планів , програм, підручників, методичних розробок,різного роду вказівок, інструкцій і рекомендацій до змісту форм і методів проведення уроків, позакласних заходів;
  • підвищення якості освітнього процесу, спрямованого на розвиток інтелектуального і творчого потенціалу особистості, на цілеспрямоване формування громадянської свідомості школярів, національно-патріотичного виховання, на відновлення історичної пам'яті та утвердження культу сім'ї, рідного дому, становлення духовної сутності людини;
  • співпрацю з батьківською громадськістю у трикутнику « батьки - діти - вчителі»;
  • впровадження в практику роботи кращого педагогічного досвіду досягнень психолого-педагогічної науки, педагогічних інновацій, інноваційних та інформаційно-комунікаційних технологій;
  • забезпечення якісного впровадження нових Державних стандартів, Концепції НУШ;
  • підготовку педагогів до реалізації нового змісту освіти за новими стандартами.
  1. Методичну роботу педагогічного колективу школи в 2018 - 2019 навчальному році організувати як активний творчий процес, спрямований на фахове зростання вчителя, стимулювання його до інноваційної діяльності, забезпечення високої якості освітнього процесу. Продовжити працювати над розв'язанням методичної проблеми: «Забезпечення високої професійності, розвитку творчого потенціалу та творчого підходу вчителя до роботи з обдарованими дітьми» та проблеми над якою працює школа: «Впровадження інтерактивних та проектних технологій в навчально-виховний процес з метою підвищення ефективності праці вчителів та формування життєвих компетентностей учнів».
  • Забезпечити участь педагогічних працівників школи у роботі шкільних та міських методичних об'єднань, семінарах-практикумах, психолого-педагогічних семінарах та в інших формах методичної роботи в школі, місті та в області.
  • З метою підвищення рівня фахової компетентності учителів, забезпечення умов для їх самоосвіти і колективної творчості організувати роботу шкільних методоб'єднань та призначити головами методичних об'єднань таких вчителів:
  • учителів початкових класів та вихователів ГПД - керівник Сабова Л.Л.;
  • вчителів-словесників - керівник Голодишин М.В.;
  • вчителів іноземної мови - керівник Булат Л.В.;
  • математики, фізики й інформатики - керівник Слобода О.І.;
  • класних керівників - керівник Адамович Н.П.;
  • вчителів фізичної культури та Захисту Вітчизни - керівник Перфецька А.В.;
  • вчителів історії та правознавства - керівник Семенець Н.В.;
  • вчителів природничих наук - керівник Семчишин У.С.;
  • вчителів художньо-естетичного циклу та технологій - керівник Гончар Л.Б.

Спланувати роботу творчої групи вчителів початкових класів -керівник Гривнак Г.Я.

до 20. 09

  • Адміністрації школи створити необхідні умови для роботи методичних об'єднань, систематично надавати допомогу їхнім керівникам.
  • Створити методичну раду школи в складі:
  • Ганич О.М. - директор, голова методичної ради;
  • Мартинишин Л.В. - заступник директора з навчально-виховної роботи, заступник голови методичної ради;
  • Тимінська О.М. - заступник директора з навчально-виховної роботи, член методичної ради;
  • Горпиняк О.О. - заступник директора з навчально-виховної роботи, член методичної ради;
  • Шаль Г.С. - заступник директора з виховної роботи, член методичної ради;
  • Сабова Л.Л. - голова МО учителів початкових класів та вихователів ГПД;
  • Голодишин М.В. - голова МО вчителів-словесників;
  • Булат Л.В. - голова МО вчителів іноземної мови ;
  • Слобода О.І. - голова МО математики, фізики й інформатики;
  • Адамович Н.П. - голова МО класних керівників;
  • Перфецька А.В. - голова МО вчителів фізичної культури та Захисту Вітчизни;
  • Семенець Н.В. - голова МО вчителів історії та правознавства;
  • Семчишин У.С. - голова МО вчителів природничих наук;
  • Гончар Л.Б.- голова МО вчителів художньо-естетичного циклу та технологій;
  • Гривнак Г.Я. - керівник творчої групи вчителів початкових класів;
  • Машко Б.Д. - практичний психолог;
  • Гарасимів Г.С. - соціальний педагог, секретар методичної ради.
  • Засідання методичної ради проводити відповідно до плану роботи на 2018/2019 навчальний рік.
  • Проводити:
  • оперативні методичні наради;
  • індивідуальні консультації;
  • методичні тижні(згідно графіку).

Протягом року

Відп.Адміністрація, Голови МО

  • Сприяти відвідуванню вчителями школи міських семінарів, засідань творчих груп, залучати їх до участі у професійних районних конкурсах та всеукраїнських конкурсах: «Соняшник», «Кенгуру», «Левеня», висвітленню їхніх напрацювань у фахових газетах..

Листопад, грудень

Відп. Заступники директора школи

  • Закріпити наставників за молодими вчителями. Видати наказ

до 23.09

Відп.Директор школи

  • Забезпечити проходження курсової підготовки працівників школи ( згідно з поданою заявою на курси підвищення кваліфікації).

Протягом року.

Відп. Адміністрація школи

  • Провести первинний інструктаж з охорони праці, пожежної безпеки для новопризначених педагогічних працівників.

До 03.09

Відп.Директор школи

  • Провести:
  • Психолого-педагогічний консиліум "Адаптація п'ятикласників до успішного навчання у школі";

Жовтень

Відп. практ. психолог Машко Б.Д., соц. педагог ГарасимівГ.С.

  • Психолого-педагогічний семінар на тему: «Справжній учитель: хто він». (Збереження психоемоційного здоров'я вчителя за програмою профілактики емоційного вигорання ЦПСХР)

Січень

Відп. практ. психолог Машко Б.Д., соц. педагог ГарасимівГ.С.

  • Семінари-практикуми:
  • учителів української мови і літератури та зарубіжної літератури;
  • учителів німецької мови;
  • педагогів-організаторів та класних керівників;
  • учителів основ християнської етики;
  • учителів предмета «Захист Вітчизни»;
  • учителів 1-2-х класів

Протягом року

Відп. Голови МО

  • Тренінгові заняття:
  • «Кроки до здоров'я - формування здорового способу життя» (в рамках тижня пропаганди здорового способу життя)
  • «Майбутнє починається сьогодні» (для батьків)

Протягом року

Відп. ЗДВР Шаль Г.С.

  • Педагогічні читання:
  • «Школа радості» (до 100 річниці від дня народження В.Сухомлинського);

Вересень

Відп. ЗДНВР МартинишинЛ.В.

  • «Народний учитель і мужицький український письменник» (до 140 річниці від дня народження Степана Васильчинка, українського письменника та педагога)

Січень

Відп. ЗДНВР МартинишинЛ.В.

  • Батьківські збори:
  • «Як стати батьками успішної дитини»
  • «Умови успішної адаптації п'ятикласників"
  • «Першочергова потреба учня - знання»
  • «Сім'я - основа виховання громадянина-патріота України»
  • «Роль батьків у запобіганні шкідливих звичок(тютюнопаління, вживання алкоголю та наркотиків)»
  • «Як спілкуватися з дитиною, щоб вона успішно навчалася»
  • «Досвід життєтворчості від батьків - дітям»
  • «Конфлікти, їх причини та способи подолання. Методика розв'язання конфліктних ситуацій в сім'ї(за вибором)»

Протягом року

Відп. ЗДВР Шаль Г.С.

  • Взяти участь у шкільному конкурсі «Учитель року - 2019»

Листпад

Відп. ЗДНВР МартинишинЛ.В.

Графік проведення предметних тижнів у школі

·

Тиждень фізичної культури

Третій тиждень вересня

·

Тиждень військово- патріотичного виховання

Третій тиждень жовтня

·

Тиждень історії та правознавства

Другий тиждень грудня

·

Тиждень іноземної мови

Третій тиждень грудня

·

Тиждень художньої культури, мистецтва, музики

Четвертий тиждень грудня

·

Тиждень математики, інформатики та фізики

Другий тиждень лютого

·

Тиждень трудового навчання та технологій

Третій тиждень лютого

·

Тиждень української мови і літератури та світової літератури

Другий тиждень березня

·

Тиждень початкової освіти

Третій тиждень

березня

·

Тиждень основ здоров'я та основ медичних знань

Другий тиждень квітня

·

Тиждень біології, екології, географії, хімії

Четвертий тиждень квітня

·

Тиждень педагогічної майстерності класного керівника

Третій тиждень травня

Тож бажаю вам успіхів у роботі, хороших учнів, творчих злетів, відчуття результату своєї праці, невичерпної наснаги, спокою і терпіння.

Рішення педради:

  • Визнати стан методичної роботи у 2017-2018 н. р. задовільним.
  • Заступникам директора з навчально-виховної роботи Мартинишин Л.В., Тимінській О.М. та Горпиняк О.О.: надалі працювати над підвищення рівня методичної роботи в школі.
  • Керівникам МО:

3.1. Спланувати роботу методичних об'єднань на 2018-2019 н.р. до 05.09.2018р.

3.2. На засіданнях МО обговорити питання, щодо посилення роботи з обдарованими учнями.

3.3. Проаналізувати та прийняти до уваги результати Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін.

3.4. Провести спільні МО засідання вчителів-предметників та вчителів початкових класів.

                     Тернопільська область, Бережанський район, м.Бережани, вул. Гімназійна, 2, тел. (03548)22196,                     E-mail:berschool@ukr.net, berezhanska-zosh-143.webnode.com.ua
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати