2018-2019н.р.

09.08.2019

Доповідач: Мартинишин Л.В.

Аналіз методичної роботи

2018-2019н.р.


У 2018-2019 н.р. методична робота у школі здійснювалась відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту»(зі змінами), Національної доктрини розвитку освіти України, Концепції загальної середньої освіти, нових Державних стандартів освіти та інших нормативних документів, передбачених чинним законодавством, з метою реалізації основних положень, розпорядчих документів та комплексних програм розвитку освіти Міністерства освіти і науки України, підвищення ефективності організації навчально-виховного процесу, вдосконалення педагогічної майстерності вчителя, а також відповідно до завдань, визначених у наказі по школі «Про організацію методичної роботи Бережанської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1на 2018/2019 н. р.».

Згідно з річним планом роботи закладу у 2018/2019 навчальному році педагогічний колектив завершив працювати над єдиною методичною проблемою «Забезпечення високої професійності, розвитку творчого потенціалу та творчого підходу вчителя до роботи з обдарованими дітьми». Протягом року методичну роботу було спрямовано на виконання таких завдань:

  • поглиблення змісту загальноосвітньої підготовки учнів з окремих предметів навчального плану шляхом організації допрофільної та профільної підготовки учнів;
  • підвищення якості знань учнів з базових предметів навчального плану;
  • удосконалення роботи з обдарованими учнями;
  • підвищення теоретичної, науково-методичної та професійної підготовки педагогічних працівників шляхом організації роботи школи професійної адаптації молодого учителя, шкільних методичних об'єднань учителів-предметників, творчих груп, проведення методичних тижнів;
  • стимулювання педагогів до оволодіння сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями;
  • удосконалення психолого-педагогічної освіти вчителів;
  • забезпечення роботи науково-практичних семінарів;
  • поширення педагогічного досвіду працівників навчального закладу шляхом друку матеріалів у фахових виданнях та на освітніх сайтах;
  • забезпечення змістовного наповнення веб-сайту школи.

Кожен учитель працював над обраною власною науково-методичною проблемою. Методична робота в школі здійснювалась згідно плану роботи школи через колективну, групову, індивідуальну форми роботи.

Зміст методичної роботи у 2018-2019 навчальному році був спрямований на науково-методичне забезпечення навчально-виховного процесу, впровадження нових програм, підручників.

Однією із провідних форм методичної роботи школи є педагогічна рада, яка стимулює розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу, ріст професійної майстерності вчителів, вихователів, керівників гуртків. При визначенні змісту роботи педагогічної ради обирались насамперед ті питання, які цікавлять увесь педагогічний колектив і спільне вирішення яких сприятиме формуванню атмосфери творчого пошуку, забезпечить істотне піднесення якості навчально-виховного процесу.

З метою підвищення фахового рівня, методики викладання базових предметів учителі систематично знайомились з новинками науково-методичної та психолого-педагогічної літератури під рубрикою «Радимо прочитати». Брали участь у Всеукраїнському конкурсі «Вчитель року - 2019». Зокрема, у номінації «Захист Вітчизни» не тільки нашу школу, а й наше місто успішно представив Баліцький Олег Михайлович - вчитель предмета «Захист Вітчизни».

Проводилась і позакласна робота. Було проведено змістовні цікаві предметні тижні:

  • Тиждень художньої культури та музики;
  • Тиждень математики, фізики, астрономії;
  • Тиждень української мови і літератури та світової літератури;
  • Тиждень іноземної мови;
  • Тиждень біології, екології, географії, хімії;
  • Тиждень історії та правознавства;
  • Тиждень військово-патріотичного виховання;
  • Тиждень фізкультури.

Була організована робота шкільних МО з метою зростання фахової майстерності вчителів, підвищення професійного рівня молодих спеціалістів, творчого вирішення педагогічних завдань і проблем школи, скоординованості дій вчителів-предметників. Кожен педагог протягом навчального року працював над власною темою, співзвучною загальношкільній проблемі. Ця тема обирається, виходячи з професійних потреб учителя. З огляду на це, певні знання й поради педагоги школи отримують через залучення до роботи у методичних об'єднаннях, які є головною формою методичної роботи школи.

У 2018-2019н.р. у школі функціонувало 9 методичних об'єднань:

  • учителів початкових класів та вихователів ГПД - керівник ­­­­­­­­­­­­­ Сабова Л.Л.;
  • вчителів-словесників - керівник Голодишин М.В.;
  • вчителів іноземної мови - керівник Булат Л.В.;
  • вчителів математики, фізики й інформатики - керівник Слобода О.І.;
  • класних керівників - керівник Адамовмч Н.П.;
  • вчителів фізичної культури та Захисту Вітчизни - керівник Перфецька А.В.;
  • вчителів історії та правознавства - керівник Сеиенець Н.В.;
  • вчителів природничих наук - керівник Семчишин У.С.;
  • вчителів художньо-естетичного циклу та технологій - керівник Гончар Л.Б.

/слово головам МО/

Керівники методоб'єднань здійснюють контроль за діяльністю вчителів (проведення та аналіз директорських контрольних робіт, аналіз результатів ДПА та ЗНО, результатів успішності за семестри та за рік, відвідування уроків та заходів з предмету). Також було розглянуто питання про продовження впровадження Державного стандарту базової і повної середньої освіти, обговорювалося питання щодо Нової концепції освіти в Україні. Вчителі початкової ланки продовжили роботу над впровадженням Державного стандарту початкової освіти і впровадження нових стандартів Нової української школи, накопичували методичний матеріал, проводили майстер-класи, семінари, тернінги. Першокласники проходили адаптаційну підготовку до навчання у школі. Всі питання, пов'язані з новими вимогами в освіті, питання впровадження нових стандартів базової і повної загальної середньої освіти розглядалися на шкільних методичних об'єднаннях, нарадах при директорі, педрадах.

У школі здійснюється психологічний супровід інноваційної діяльності (психодіагностика, психологічне навчання вчителів, моніторинг комфортності учнів, виявлення здібностей, пошук прихованих талантів). Проведено класними керівниками спільно з практичним психологом школи Машко Б.Д. та соціальним педагогом школи Гарасимів Г.С. психолого-педагогічний консиліум "Адаптація п'ятикласників до успішного навчання у школі"; психолого-педагогічний семінар на тему: «Справжній учитель: хто він». (Збереження психоемоційного здоров'я вчителя за програмою профілактики емоційного вигорання ЦПСХР).

Проведено:

  • Семінари-практикуми:
  • учителів української мови і літератури та зарубіжної літератури;
  • учителів німецької мови;
  • учителів основ християнської етики;
  • учителів предмета «Захист Вітчизни»;
  • учителів 1-2-х класів
  • Тренінгові заняття:
  • «Кроки до здоров'я - формування здорового способу життя» (в рамках тижня пропаганди здорового способу життя)
  • «Майбутнє починається сьогодні» (для батьків)
  • Педагогічні читання:
  • «Школа радості» (до 100 річниці від дня народження В.Сухомлинського);
  • «Народний учитель і мужицький український письменник» (до 140 річниці від дня народження Степана Васильчинка, українського письменника та педагога)
  • Батьківські збори:
  • «Як стати батьками успішної дитини»
  • «Умови успішної адаптації п'ятикласників"
  • «Першочергова потреба учня - знання»
  • «Сім'я - основа виховання громадянина-патріота України»
  • «Роль батьків у запобіганні шкідливих звичок(тютюнопаління, вживання алкоголю та наркотиків)»
  • «Як спілкуватися з дитиною, щоб вона успішно навчалася»
  • «Досвід життєтворчості від батьків - дітям»
  • «Конфлікти, їх причини та способи подолання. Методика розв'язання конфліктних ситуацій в сім'ї(за вибором)»

У роки навчання у школі учні дістають не тільки певні знання, уміння та навички з різних галузей знань, а й мають наміри обрати майбутню професію. Їх, роздуми про свою професійну діяльність можна назвати мріями про професію. А мрії мають мінливий характер. Завдання школи - надати їм усвідомленості. Реалізація цього завдання значною мірою залежить від професійної майстерності вчителя, широти його кругозору, культурно-інтелектуальної ерудиції, його стилю спілкування з учнями, рівня фахової підготовки, ступеня володіння методичними прийомами.

Підвищення рівня методичної роботи позитивно впливає на якість навчально-виховного процесу з окремих предметів. Так результативною є методична робота в галузі роботи з обдарованими учнями й підготовка їх до міських турів, конкурсів, олімпіад.

Участь у Всеукраїнських учнівських олімпіадах

Учасники

Призери

Переможці

І етап

569

211

174

ІІ етап

174

61

18

ІІІ етап

18

7

ІV етап

/ 7 в минулому, але призерів 3 /

Участь у Всеукраїнських учнівських конкурсах

  • " УНІКУМ"

Учасники-

ІІІ етап -

«ОЛІМПУС"

Учасники-

  • " ЛЕЛЕЧЕНЯ "

Учасники-

  • «ПАТРІОТ"

Учасники-

  • "КОЛОСОК"

Учасники-

  • «СОНЯШНИК"

Учасники -

  • "КЕНГУРУ"

Учасники -

  • " ЛЕВЕНЯ"

Учасники -

Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцика

Учасники

Призери

Переможці

І етап

ІІ етап

ІІІ етап

ІV етап

ІХ Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка

Учасники

Призери

Переможці

І етап

70

22

15

ІІ етап

15

8

4

ІІІ етап

4

ІV етап

Участь у змаганнях

  • «Шкіряний м'яч»

Учасники - 64

І місце - 32

ІІ місце - 16

ІІІ місце - 16

  • Шахи «Біла тура»

Учасники - 35

І місце -2

  • Баскетбол

Учасники - 4

І місце - 1(обласний)

ІІ місце - 1(міський)

ІІ місце - 1(Всеукраїнськицй)

  • Волейбол

Учасники - 10

І місце - ІІ етап

Баскетбол

ІІ місце - ІІ етап(хлопці)

ІІІ місце - ІІ етап(дівчата)

  • КРОС

І місце - 1

Легка атлетика

ІІ місце - 6

Участь у фестивалях-конкурсах

  • Конкурс читців творів Б.Лепкого «Поезія правдива цвіте

в душі, як весна...» - ІІ етап, 1 і 3 місце

  • Конкурс патріотичної пісні - ІІ етап, 2 місце
  • Конкурс прози і поезії «Свята покрова» - ІІ етап, 1 місце(3 учасники); ІІІ етап, 1 місце (3 учасники)
  • Фестиваль-конкурс духовної пісні «Молитва за Україну» -

ІІ етап, 2 місце

  • Конкурс хореографічних колективів- ІІ етап, 1 місце
    ІІІ етап, 2 місце
  • Конкурс пошукових та науково-дослідницьких робіт «Моя Батьківщина - Україна» - ІІ етап, 1 місце

«Моя Україно»(номінація «Портрет») -ІІ етап, 1 місце

  • Виставка «Замість ялинки - зимовий букет» -ІІ етап, 1 і 2 місце
  • Конкурс образотворчого мистецтва
  • Конкурс «На хвилях Липи Золотої»(номінація «Фотографія»)
  • Конкурс юних фотоаматорів «Моя країна - Україно!»
  • Конкурс дитячого малюнка «Не залиши свого захисника наодинці в новорічно-різдвяні свята»
  • Патріотична гра «Сокіл»- ІІ етап, 4 місце

«Джура» - ІІ етап, 3 місце

Аналіз роботи педагогічних працівників дає підстави зробити висновок, що завдання, які випливають із науково-методичної проблеми школи, в основному виконано. Вчителі показали високу майстерність та творчий підхід у проведенні уроків, використовуючи інноваційні методи навчання, адже творчість не виростає на порожньому місті, творчість - це властивість професіоналів своєї справи, які ефективно працюють у відповідній галузі.

Однак, у роботі з педагогічними кадрами мали місце і суттєві недоліки. А саме:

  • недостатня робота вчителів з обдарованими учнями;
  • з суб'єктивних і об'єктивних причин переносились засідання деяких методичних об'єднань, окремих предметних тижнів;
  • не проводились спільні засідання вчителів-предметників з вчителями початкових класів;

Ø педагоги школи не проявляють ініціативи у розповсюдженні свого педагогічного досвіду упродовж міжатестаційного періоду шляхом публікації у фахових виданнях та Інтернет-ресурсах;

Ø на низькому рівні залишається розробка власних науково-методичних і ди­дактичних матеріалів;

Ø потребує покращення організація науково-дослідної роботи;

Ø не всі заплановані відкриті заняття та виховні заходи були проведені.

Зміни, що відбуваються в освіті сьогодні, визначають майбутнє України. Зрозуміло, що цей процес є надзвичайно складним, адже будь-які зміни несуть у собі ризики, тому що кінцевий результат надто віддалений у часі та доволі абстрактний. А от випробування, які випадають на долю реформ і реформаторів, - конкретні.

Основні напрямки роботи та завдання методичної роботи на 2019-2020н.р.

  • Виходячи з аналізу підсумків освітнього процесу за 2018-2019 н.р., згідно з нормативними наказами та розпорядженнями Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, всю методичну роботу в 2019-2020 н.р. спрямувати на :
  • опрацювання і виконання урядових постанов в галузі освіти, наказів і розпоряджень Міністерства освіти і науки молоді і спорту України, нормативних документів про школу та інструктивно-методичних листів;
  • вивчення та аналіз навчальних планів , програм, підручників, методичних розробок,різного роду вказівок, інструкцій і рекомендацій до змісту форм і методів проведення уроків, позакласних заходів;
  • підвищення якості освітнього процесу, спрямованого на розвиток інтелектуального і творчого потенціалу особистості, на цілеспрямоване формування громадянської свідомості школярів, національно-патріотичного виховання, на відновлення історичної пам'яті та утвердження культу сім'ї, рідного дому, становлення духовної сутності людини;
  • співпрацю з батьківською громадськістю у трикутнику « батьки - діти - вчителі»;
  • впровадження в практику роботи кращого педагогічного досвіду досягнень психолого-педагогічної науки, педагогічних інновацій, інноваційних та інформаційно-комунікаційних технологій;
  • забезпечення якісного впровадження нових Державних стандартів, Концепції НУШ;
  • підготовку педагогів до реалізації нового змісту освіти за новими стандартами.
  • Методичну роботу педагогічного колективу школи в 2019 - 2020 навчальному році організувати як активний творчий процес, спрямований на фахове зростання вчителя, стимулювання його до інноваційної діяльності, забезпечення високої якості освітнього процесу. Працювати над методичною проблемою школи: «Вдосконалення системи самоосвітньої науково-методичної роботи вчителя в контексті підвищення його професійної компетентності та розвитку здібностей учнів» та проблемою над якою працює школа: «Впровадження інтерактивних та проектних технологій в навчально-виховний процес з метою підвищення ефективності праці вчителів та формування життєвих компетентностей учнів».
  • Забезпечити участь педагогічних працівників школи у роботі шкільних та міських методичних об'єднань, семінарах-практикумах, психолого-педагогічних семінарах та в інших формах методичної роботи в школі, місті та в області.
  • З метою підвищення рівня фахової компетентності учителів, забезпечення умов для їх самоосвіти і колективної творчості організувати роботу шкільних методоб'єднань та призначити головами методичних об'єднань таких вчителів:
  • вчителів-словесників - керівник _________________________________;
  • вчителів іноземної мови - керівник Колодійчук О.В.;
  • математики, фізики й інформатики - керівник Шевчук Г.Б.;
  • вчителів фізичної культури та Захисту Вітчизни - керівник Щербань Л.М.;
  • вчителів історії та правознавства - керівник Холява Н.С.;
  • вчителів природничих наук - керівник Семчишин У.С.;
  • вчителів художньо-естетичного циклу та технологій - керівник Польова Н.А.;

Відповідальний: ЗДНВР Мартинишин Л.В.

  • класних керівників - керівник _______________________;

Відповідальний: ЗДНВР Шаль Г.С.

  • учителів початкових класів та вихователів ГПД - керівник ______________________;
  • Спланувати роботу творчої групи вчителів початкових класів -керівник _____________.

Відповідальний: ЗДНВР Горпиняк О.О.

  • Адміністрації школи створити необхідні умови для роботи методичних об'єднань, систематично надавати допомогу їхнім керівникам.
  • Створити методичну раду школи в складі:
  • Ганич О.М. - директор, голова методичної ради;
  • Мартинишин Л.В. - заступник директора з навчально-виховної роботи, заступник голови методичної ради;
  • Тимінська О.М. - заступник директора з навчально-виховної роботи, член методичної ради;
  • Горпиняк О.О. - заступник директора з навчально-виховної роботи, член методичної ради;
  • Шаль Г.С. - заступник директора з виховної роботи, член методичної ради;
  • ___________ - голова МО учителів початкових класів та вихователів ГПД, член методичної ради;
  • ___________- голова МО вчителів-словесникі, член методичної ради в;
  • Колодійчук О.В. - голова МО вчителів іноземної мови, член методичної ради ;
  • Шевчук Г.Б. - голова МО математики, фізики й інформатики, член методичної ради;
  • __________ - голова МО класних керівників, член методичної ради;
  • Щербань Л.М. - голова МО вчителів фізичної культури та Захисту Вітчизни, член методичної ради;
  • Холява Н.С. - голова МО вчителів історії та правознавства, член методичної ради;
  • Семчишин У.С. - голова МО вчителів природничих наук, член методичної ради;
  • Польова Н.А.- голова МО вчителів художньо-естетичного циклу та технологій, член методичної ради;
  • _______________ - керівник творчої групи вчителів початкових класів, член методичної ради;
  • Машко Б.Д. - практичний психолог, член методичної ради;
  • Гарасимів Г.С. - соціальний педагог, секретар методичної ради.
  • Засідання методичної ради проводити відповідно до плану роботи на 2019/2020 навчальний рік.
  • Проводити:
  • оперативні методичні наради;
  • індивідуальні консультації;
  • методичні тижні(згідно графіку).

Протягом року

Відп.Адміністрація, Голови МО

  • Сприяти відвідуванню вчителями школи міських семінарів, засідань творчих груп, залучати їх до участі у професійних районних конкурсах та всеукраїнських конкурсах: «Соняшник», «Кенгуру», «Левеня», висвітленню їхніх напрацювань у фахових газетах..

Листопад, грудень

Відп. Директор школи, ЗДНВР, ЗДВР

  • Закріпити наставників за молодими вчителями. Видати наказ

до 23.09

Відп.Директор школи

  • Забезпечити проходження курсової підготовки працівників школи ( згідно з поданою заявою на курси підвищення кваліфікації).

Протягом року.

Відп. Адміністрація школи

  • Провести первинний інструктаж з охорони праці, пожежної безпеки для новопризначених педагогічних працівників.

До 03.09

Відп.Директор школи

  • Провести:
  • Психолого-педагогічний консиліум "Адаптація п'ятикласників до успішного навчання у школі";

Жовтень

Відп. практ. психолог Машко Б.Д., соц. педагог ГарасимівГ.С.

  • Психолого-педагогічний семінар на тему: «Справжній учитель: хто він». (Збереження психоемоційного здоров'я вчителя за програмою профілактики емоційного вигорання ЦПСХР)

Січень

Відп. практ. психолог Машко Б.Д., соц. педагог ГарасимівГ.С.

  • Семінари-практикуми:
  • учителів української мови і літератури та зарубіжної літератури;
  • учителів німецької мови;
  • педагогів-організаторів та класних керівників;
  • учителів основ християнської етики;
  • учителів предмета «Захист Вітчизни»;
  • учителів 1-2-х класів

Протягом року

Відп. Голови МО

  • Тренінгові заняття:
  • «Кроки до здоров'я - формування здорового способу життя» (в рамках тижня пропаганди здорового способу життя)
  • «Майбутнє починається сьогодні» (для батьків)

Протягом року

Відп. ЗДВР Шаль Г.С.

  • Педагогічні читання:
  • «Школа радості» (до 100 річниці від дня народження В.Сухомлинського);

Вересень

Відп. ЗДНВР МартинишинЛ.В.

  • «Народний учитель і мужицький український письменник» (до 140 річниці від дня народження Степана Васильчинка, українського письменника та педагога)

Січень

Відп. ЗДНВР МартинишинЛ.В.

  • Батьківські збори:
  • «Як стати батьками успішної дитини»
  • «Умови успішної адаптації п'ятикласників"
  • «Першочергова потреба учня - знання»
  • «Сім'я - основа виховання громадянина-патріота України»
  • «Роль батьків у запобіганні шкідливих звичок(тютюнопаління, вживання алкоголю та наркотиків)»
  • «Як спілкуватися з дитиною, щоб вона успішно навчалася»
  • «Досвід життєтворчості від батьків - дітям»
  • «Конфлікти, їх причини та способи подолання. Методика розв'язання конфліктних ситуацій в сім'ї(за вибором)»

Протягом року

Відп. ЗДВР Шаль Г.С.

  • Взяти участь у шкільному конкурсі «Учитель року - 2020» у номінаціях «Зарубіжна література», «Історія», «Образотворче мистецтво», «Початкова освіта», «Хімія». Здійснити реєстрацію педагогічних працівників для участі в Конкурсі з 16 вересня до 06 жовтня 2019 року.

Відп. ЗДНВР МартинишинЛ.В.

  • Провести предметні тижні

Графік проведення предметних тижнів у школі

·

Тиждень фізичної культури

Третій тиждень вересня

·

Тиждень військово- патріотичного виховання

Третій тиждень жовтня

·

Тиждень історії та правознавства

Другий тиждень грудня

·

Тиждень іноземної мови

Третій тиждень грудня

·

Тиждень художньої культури, мистецтва, музики

Четвертий тиждень грудня

·

Тиждень математики, інформатики та фізики

Другий тиждень лютого

·

Тиждень трудового навчання та технологій

Третій тиждень лютого

·

Тиждень української мови і літератури та світової літератури

Другий тиждень березня

·

Тиждень початкової освіти

Третій тиждень

березня

·

Тиждень основ здоров'я та основ медичних знань

Другий тиждень квітня

·

Тиждень біології, екології, географії, хімії

Четвертий тиждень квітня

·

Тиждень педагогічної майстерності класного керівника

Третій тиждень травня

Тож бажаю вам успіхів у роботі, хороших учнів, творчих злетів, відчуття результату своєї праці, невичерпної наснаги, спокою і терпіння.

Рішення педради:

  • Визнати стан методичної роботи у 2018-2019 н. р. задовільним.
  • Адміністрації школи Мартинишин Л.В., Тимінській О.М. та Горпиняк О.О.: надалі працювати над підвищення рівня методичної роботи в школі.
  • Керівникам МО:

3.1. Спланувати роботу методичних об'єднань на 2019-2020 н.р. до 05.09.2019р.

3.2. На засіданнях МО обговорити питання, щодо посилення роботи з обдарованими учнями.

3.3. Проаналізувати та прийняти до уваги результати Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін.

3.4. Провести спільні МО засідання вчителів-предметників та вчителів початкових класів.

                     Тернопільська область, Бережанський район, м.Бережани, вул. Гімназійна, 2, тел. (03548)22196,                     E-mail:berschool@ukr.net, berezhanska-zosh-143.webnode.com.ua
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати